Det danske fotballforbundet (DBU) strammer grepet rundt sine landslagsspillere.
Fredag ble det kjent at forbundet har implementert et nytt, strengt regelverk for å slå ned på spillere som er fraværende fra landslagssamlinger uten en legitim og dokumentert årsak, som for eksempel en skade.
Grepet blir tatt for å sikre full forpliktelse til spill med det danske flagget på brystet.
👋
Få de viktigste fotballsakene
Kort og gratis oppdatering fra 433.
Ved å melde deg på godtar du at 433.no sender deg e-post. Du kan melde deg av når som helst.
De nye reglene har allerede fått sine første ofre.
DBU bekrefter at talentene Filip Bundgaard og Valdemar Byskov er de første som blir sanksjonert.
Begge spillerne, som tilhører henholdsvis Anderlecht og FC Midtjylland, var sentrale på det danske U21-landslaget.
Straffen er at de nå er utestengt og vil ikke bli vurdert for de to neste landslagssamlingene, som er i september og oktober.


Du må være logget inn for å kommentere på denne artikkelen.
Logg inn eller registrer deg