Senegal tapte 3-2 mot Norge og står fortsatt uten poeng i VM.
Etter kampen var Kalidou Koulibaly tydelig på hva som ble avgjørende.
Senegal-kapteinen mener laget gjorde for mange feil i en kamp der marginene ble brutale.
👋
Følg Norge mot VM
Få uttak, skader, kamper og nyheter rett i innboksen.
Ved å melde deg på godtar du at 433.no sender deg e-post. Du kan melde deg av når som helst.
– Jeg gjorde mange feil
Koulibaly tok også selvkritikk.
– Fotball på høyt nivå avgjøres av detaljer. Det er laget som gjør færrest feil som vinner, sier han.
Så pekte han på sin egen prestasjon.
– I dag synes jeg at jeg gjorde mange feil, og det er virkelig synd. Å tape en slik kamp, spesielt i VM, er synd, sier Koulibaly.
Senegal kom til kampen med press på seg etter 3-1-tapet mot Frankrike i åpningskampen. Mot Norge trengte Pape Thiaws lag poeng for å få kontroll på egen VM-skjebne.
Det klarte de ikke.
– Ikke lov å gjøre feil
Koulibaly mener nivået i VM gjør at feilene straffes hardt.
– Vi vet at nivået i VM er veldig høyt. Vi har ikke lov til å gjøre feil. I dag gjorde vi for mange til å kunne vinne denne kampen, sier han.
Senegal måtte jage kampen etter å ha havnet bakpå, og selv om laget kom tilbake, var det ikke nok.
– Å løpe etter resultatet er veldig vanskelig. Jeg synes likevel at laget reagerte godt mentalt, sier Koulibaly.
Ville ikke skylde på byttet
Koulibaly ble byttet ut i andre omgang.
Etter kampen avdramatiserte han avgjørelsen og gjorde det klart at ingen har en fast plass på laget.
– Det er ingen som har en fast plass her. Hvis treneren bestemte seg for å ta meg av, var det fordi han så at jeg ikke hjalp laget, sier han.
Han understreker samtidig at han føler seg bedre fysisk.
– Fysisk føler jeg meg bedre og bedre. Det gikk ikke slik jeg ønsket, men det er en del av fotballen. Man må akseptere det, sier Koulibaly.
Må slå Irak
Senegal har fortsatt én kamp igjen i gruppespillet.
Der venter Irak, i en kamp som kan bli avgjørende for om Senegal fortsatt kan ha håp om avansement.
Koulibaly mener laget må samle seg raskt.
– Spillerne gjorde alt for å prøve å komme tilbake. Vi klarte det ikke, men vi må tro helt til slutt, sier han.
Så kom løftet før siste gruppespillskamp.
– Vi skal spille en stor kamp mot Irak, og vi skal prøve å vinne, sier Koulibaly.

Du må være logget inn for å kommentere på denne artikkelen.
Logg inn eller registrer deg